Listing 1 - 10 of 467 << page
of 47
>>
Sort by

Book
Diagnose en handelingsplan voor risicokleuters : onderdeel van het boek: kleuters met extra zorg
Author:
Year: 2009 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderwijs aan het jonge kind ... : een vak apart
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Baarn HB uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Water naar de zee dragen ... : en 19 andere activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Water naar de zee dragen ... : en 19 andere activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Schrijfdans 2 : leren schrijven met Schrijfdans : schrijftekenen op muziek en schrijven
Author:
Year: 2009 Publisher: Steenwijk : Schrijfdans.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Explorations in Learning and the Brain : On the Potential of Cognitive Neuroscience for Educational Science
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9780387895123 Year: 2009 Publisher: Boston MA Springer US

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The past decade has witnessed efforts on the part of research, education and policy communities to create a dialogue about the potential relationship between cognitive neuroscience and the science and practice of education. The upsurge of interest in neuroscience in general has given rise to increased attention to the role of the brain in learning. As a result, several major initiatives have been undertaken to examine the viability of bringing the fields closer together. However, much of the debate has been dominated by extremes. Some purport to offer a panacea to many of the problems in education and educational research on the basis of data from cognitive neuroscience while others perceive the gap between the fields as untenable. Explorations in Learning and the Brain takes a different stance in the sense that developments within neuroscience are not the starting point but rather sets off from major questions dominant in educational research, notably instructional systems design and related fields within the educational sciences. The book identifies interfaces between neuro-scientific and educational research, and informs on potentially interesting additions to educational research and viable interdisciplinary ventures. By drawing on empirical findings from both disciplines, the following general questions are addressed: -Which principles, mechanisms and theories studied in educational research can be extended based on findings from cognitive neuroscience? -Which principles, mechanisms and theories studied in cognitive neuroscience might have implications for educational research? -What are these implications and what research questions can be developed? -What form could an interdisciplinary or transdisciplinary research program take?


Book
Outdoor animator : [algemene] theorie en opdrachten.
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: Meppel : Edu'Actief,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Naast kennis van verschillende outdooractiviteiten is het ook belangrijk dat je als outdoor animator over allerlei algemene vaardigheden en competenties beschikt. Als outdoor animator ben je veel in contact met mensen. Je begeleidt groepen mensen bij verschillende activiteiten. Wat moet je doen als een deelnemer tijdens een mountainbiketocht hard komt te vallen en een flinke schaafwond op zijn knie heeft? Je hebt een aanvraag gekregen voor een offerte voor een kinderfeestje. Wat ga je organiseren en aan welke veiligheidseisen moet je denken? Kun je wel of niet met je groep naar buiten gaan terwijl er onweer op komst is? Wat zijn de alternatieven? In het theorieboek vind je antwoorden op al je vragen. De opdrachten bestaan uit: inleiding, beginsituatie, planning, opdrachten (zowel theoretische als praktijkgerichte opdrachten), activiteiten en reflectie & evaluatie.


Book
Outdoor animator : [specifieke] theorie en activiteiten.
Year: 2009 Publisher: Meppel : Edu'Actief,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze uitgave is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de Vereniging van Buitensport Ondernemingen Nederland (VeBON). Om outdoor animator te worden heeft de VeBON vijf activiteiten verplicht gesteld: • Mountainbiken/ATB • Kajakken en kanoën op vlak- en licht stromend water • Toprope klimmen • Hand- en kruisboogschieten • Oriëntatie en navigatie. Bovenstaande vijf activiteiten zijn gebundeld in dit boek. Naast de vijf verplichte activiteiten moet de leerling nog twee verdiepings- of verbredingsmodules kiezen om outdoor animator te worden. De leerling heeft de keuze uit de volgende keuzemodules: • Speleologie en canyoning • Voorklimmen • Funbuilding en training & development • Kajakken WW II en III • Raften en hydrospeed • Module Rope Adventure • Module Skiën. Wanneer de vijf verplichte activiteiten en de twee keuzemodules naar behoren zijn afgerond, ontvangt de leerling het VeBON-diploma. Met dit diploma kan de outdoor animator aan het werk in de outdoorsector. Dit pakket bestaat uit een theorie- en opdrachtenboek. Alle modules in het theorieboek hebben dezelfde opbouw. • Hoofdstuk 1 Geschiedenis en disciplines • Hoofdstuk 2 Materiaalkennis • Hoofdstuk 3 Basistechniek en eigen vaardigheid • Hoofdstuk 4 Veiligheid • Hoofdstuk 5 Met een groep. De opdrachten bestaan uit: inleiding, beginsituatie, planning, opdrachten (zowel theoretische als praktijkgerichte opdrachten), activiteiten en reflectie & evaluatie.


Object
Mijn jaar in de klas : praatplaten.
Year: 2009 Publisher: Averbode : Altiora,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze ontdekset bevat in totaal 12 posters op een presentatiedisplay. Voor elke maand van het jaar wordt er een poster aangeboden. Zo kunt u deze praatplaten als maandkalender in uw klas gebruiken. Bij zes van de twaalf praatplaten werd aansluitend spelmateriaal uitgewerkt. In de pedagogische suggesties worden 11 spellen uitgebreid beschreven: een memory, een lottospel, chronologisch rangschikken, puzzels en nog veel meer. Bij elk spel worden de beoogde doelen vermeld.


Book
Kleutersprokkels : extra lekker! : concrete activiteiten rond voeding voor alle kleuters
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 467 << page
of 47
>>
Sort by